Klanten casus

Stadkamer

De woonkamer van Zwolle, een plek voor lezen, leren en cultuur, maar ook een plek om gewoon te verblijven, ontmoeten, werken en studeren. Het feit dat deze plek er voor iedere Zwollenaar is, brengt tegelijk verschillende uitdagingen met zich mee. Welk gedrag is gewenst en welk gedrag is ongewenst? Hoe ben je gastvrij en een welkome en veilige plek voor iedereen op een manier dat je geen mensen uitsluit?

MADURO. heeft mogen meedenken in het definiëren van gewenst en ongewenst gedrag en vooral ook in hoe de medewerkers van Stadkamer hiermee om kunnen gaan. Dit heeft geleid tot een duidelijk plan met bijbehorend protocol welke is doorvertaald naar leerervaringen binnen de door MADURO. gefaciliteerde online leeromgeving voor de Stadkamer.

Naar aanleiding van het protocol worden voor de collega’s binnen de Stadkamer trainingen verzorgd met als doel hen bekend maken met het protocol en het correct toepassen hiervan in de praktijk.

Naast de continue inzet van de collega’s, in combinatie met de geboden mogelijkheid door de organisatie, is een effectieve samenwerking ontstaan tussen. de Stadkamer en MADURO.

De Stadkamer als veilige woonkamer van Zwolle, waar iedere Zwollenaar terecht kan en welkom is!

Hoe wordt jouw team weerbaarder in diverse situaties?