Klanten casus

Waterschap Drents Overijsselse Delta

Zoals weerbaarheid en omgaan met emotie en agressie voor iedere organisatie van belang is, is dit ook voor het Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) een belangrijk thema. Sinds 2019 verzorgt MADURO. voor verschillende teams en afdelingen binnen WDODelta trainingen in het omgaan met het emotie en agressie. Naast de klassikale trainingen maakt WDODelta gebruik van de door MADURO. ontwikkelde digitale leeromgeving met voor WDODelta specifiek gecreëerde content.

Met een maatschappelijk groeiende onrust en veranderende regelgeving neemt in verschillende mate de druk op medewerkers binnen WDODelta toe. Dit heeft ertoe geleid dat de vraag bij MADURO. is neergelegd om te ondersteunen bij de ontwikkeling van een protocol in het omgaan met ongewenst gedrag. 

Om tot een dergelijk protocol te komen heeft MADURO. verschillende stappen doorlopen:

  • Uitvoeren van een intern onderzoek naar de ervaringen van de verschillende medewerkers en het inventariseren van hun specifieke behoeften.
  • Het destilleren van de kern en ontwikkelen van het protocol.
  • Presenteren en navolgend aanscherpen van het concept naar aanleiding van de verkregen feedback.
  • Het ontwikkelen van een toolbox voor teamleiders en senior medewerkers voor het intern uitrollen van het protocol.

Na het succesvol uitrollen van het gezamenlijk ontwikkelde protocol zijn alle klassikale en digitale trainingen hierop afgestemd en verder ontwikkeld. Dit heeft geleid tot een continue doorontwikkeling van de vaardigheden van medewerkers en daarmee continue vergroting van hun weerbaarheid en mate van veiligheid.

Hulp nodig bij het ontwikkelen van een protocol?